Loading...

Senaste inläggen från bloggen ”Livet på byrån”

Här rapporterar vi om allt från kommunikationstrender och inspirerande kampanjer till intressanta undersökningar och livet på en reklambyrå i Göteborg.

Plannern predikar

Vår planner Anders Werngren funderar i några artiklar på hur digitaliseringen påverkar reklamens utveckling.

Vår planner Anders Werngren funderar i några artiklar på hur digitaliseringen påverkar reklamens utveckling.

Läs mer ›

Roffes Språklåda

Den 6 februari firar vi semikolonets dag. Detta älskade och hatade skiljetecken som är den mogne stilistens adelsmärke men för de flesta människor ett obegripligt elitistiskt förbannat påfund.

Den 6 februari firar vi semikolonets dag. Detta älskade och hatade skiljetecken som är den mogne stilistens adelsmärke men för de flesta människor ett obegripligt elitistiskt förbannat påfund.

Läs mer ›

Cordovan dyker upp på Europas största båtmässa

Europas största båtmässa är stället du måste gå till om du är intresserad av allt som kan ta sig fram i och på vatten, vare sig det gäller små färgglada vattenskidor, eller de mest överdådiga yahter som någonsin flutit på de sju haven.

Europas största båtmässa är stället du måste gå till om du är intresserad av allt som kan ta sig fram i och på vatten, vare sig det gäller små färgglada vattenskidor, eller de mest överdådiga yahter som någonsin flutit på de sju haven.

Läs mer ›

Vägledare får vägledning i ny kampanj

SYV för en SYV. Det är receptet när Göteborgs stad ska rekrytera studie- och yrkesvägledare – i en ny kampanj framtagen av oss på Cordovan. I centrum för satsningen står medarbetarna själva som nu får chans att göra en insats för att hitta nya kollegor. Och hittills har kampanjen gett mer än nio gånger så många ansökningar än tidigare.

SYV för en SYV. Det är receptet när Göteborgs stad ska rekrytera studie- och yrkesvägledare – i en ny kampanj framtagen av oss på Cordovan. I centrum för satsningen står medarbetarna själva som nu får chans att göra en insats för att hitta nya kollegor. Och hittills har kampanjen gett mer än nio gånger så många ansökningar än tidigare.

Läs mer ›

Film som når ut genom bruset

Visste du att vi tillsammans i världen ser närmare 1 miljon filmklipp varje sekund? Och att det som växer mest är rörligt i mobilen och då framförallt i sociala medier? Här i vårt senaste blogginlägg berättar Karin Larsson på Oddway Film Production mer om utmaningar och framgångsfaktorer kring film i sociala medier.

Visste du att vi tillsammans i världen ser närmare 1 miljon filmklipp varje sekund? Och att det som växer mest är rörligt i mobilen och då framförallt i sociala medier? Här i vårt senaste blogginlägg berättar Karin Larsson på Oddway Film Production mer om utmaningar och framgångsfaktorer kring film i sociala medier.

Läs mer ›

Cordovan i final i Årets Byrå 2018

Ett stort tack till alla våra fantastiska kunder. Tack vare er är vi nominerade i Årets Byrå 2018. En av de mest prestigfulla utmärkelserna en byrå kan få.

Ett stort tack till alla våra fantastiska kunder. Tack vare er är vi nominerade i Årets Byrå 2018. En av de mest prestigfulla utmärkelserna en byrå kan få.

Läs mer ›

Gerillakampanj för Göteborgs hemlösa

Under december månad får stadens parkbänkar och soptunnor en ny viktigt uppgift. De blir budbärare för Göteborgs Räddningsmissions senaste insamlingskampanj som ska belysa deras arbete mot hemlöshet och utsatthet. Kampanjen är framtagen av oss på Cordovan som arbetar med Göteborgs Räddningsmission som ett långsiktigt pro bono-uppdrag.

Under december månad får stadens parkbänkar och soptunnor en ny viktigt uppgift. De blir budbärare för Göteborgs Räddningsmissions senaste insamlingskampanj som ska belysa deras arbete mot hemlöshet och utsatthet. Kampanjen är framtagen av oss på Cordovan som arbetar med Göteborgs Räddningsmission som ett långsiktigt pro bono-uppdrag.

Läs mer ›

24 göteborgsbyråer svarar på #sistabriefen

#sistabriefen är viktigare än konkurrens. Det anser vi och 23 andra reklambyråer i Göteborg. Därför startas nu ett gränsöverskridande samarbete mot trakasserier och ojämnställda förhållanden i kommunikationsbranschen.

#sistabriefen är viktigare än konkurrens. Det anser vi och 23 andra reklambyråer i Göteborg. Därför startas nu ett gränsöverskridande samarbete mot trakasserier och ojämnställda förhållanden i kommunikationsbranschen.

Läs mer ›

Årets hetaste 3D-trender

Kommunikation går mer och mer åt rörligt, vilket har gjort 3D-animation (motion graphics) till en trend på snabb frammarsch, inte minst i sociala medier. Någon som har stenkoll på utvecklingen är Cordovans egen 3D-artist och digitala art director Antonio Magana. Vi satte oss ner över en kaffe och bad Antonio berätta om livet som designer, och lista årets höjdpunkter i 3D-världen.

Kommunikation går mer och mer åt rörligt, vilket har gjort 3D-animation (motion graphics) till en trend på snabb frammarsch, inte minst i sociala medier. Någon som har stenkoll på utvecklingen är Cordovans egen 3D-artist och digitala art director Antonio Magana. Vi satte oss ner över en kaffe och bad Antonio berätta om livet som designer, och lista årets höjdpunkter i 3D-världen.

Läs mer ›

Ny gymnasiekampanj för Kunskapsförbundet

Nu ska några av Sveriges största youtubers – Daniel och Emil Norberg – sätta gymnasievalet på agendan. I korta filmer på Instagram gör de populära internetprofilerna charader på yrken kopplade till olika gymnasieutbildningar.

Nu ska några av Sveriges största youtubers – Daniel och Emil Norberg – sätta gymnasievalet på agendan. I korta filmer på Instagram gör de populära internetprofilerna charader på yrken kopplade till olika gymnasieutbildningar.

Läs mer ›