Loading...

Senaste inläggen från bloggen ”Livet på byrån”

Här rapporterar vi om allt från kommunikationstrender och inspirerande kampanjer till intressanta undersökningar och livet på en reklambyrå i Göteborg.

Gymnasieelever vloggar om sin vardag i ny kampanj

Inför gymnasievalet 2019 vill utbildningsaktören Kunskapsförbundet Väst ge niondeklassarna en inblick i hur det är att plugga på deras skolor. Men allt går inte att läsa sig till eller Googla fram. Till exempel hur stämningen är på en skola, vad som händer på rasterna eller hur lärarna är. I vår senaste kampanj för Kunskapsförbundet tar vi därför hjälp av ett antal experter på området: eleverna.

Inför gymnasievalet 2019 vill utbildningsaktören Kunskapsförbundet Väst ge niondeklassarna en inblick i hur det är att plugga på deras skolor. Men allt går inte att läsa sig till eller Googla fram. Till exempel hur stämningen är på en skola, vad som händer på rasterna eller hur lärarna är. I vår senaste kampanj för Kunskapsförbundet tar vi därför hjälp av ett antal experter på området: eleverna.

Läs mer ›

Så lyckas du med din marknadsföring i Kina

Byrånätverket E3, där Cordovan Communication är medlem, sträcker sig över hela världen. Nätverket ger oss tillgång till kunskap och insikter som vi annars skulle ha svårt att skaffa. Till exempel allt som Mike Golden vet om fallgropar och framgångsfaktorer när det gäller marknadsföring i Kina.

Byrånätverket E3, där Cordovan Communication är medlem, sträcker sig över hela världen. Nätverket ger oss tillgång till kunskap och insikter som vi annars skulle ha svårt att skaffa. Till exempel allt som Mike Golden vet om fallgropar och framgångsfaktorer när det gäller marknadsföring i Kina.

Läs mer ›

Apostrofspaning

Det här är inte ”På spaning efter den apostrof som flytt” utan snarare ”På spaning efter den apostrof som inte hör hit”. En sådan spaning är ett latmansgöra. Inget kan vara enklare eller bekvämare att spana efter. Apostrofer som inte hör hit finns överallt – på skyltar till butiker, caféer, verkstäder och damfriseringar – och förfular den offentliga miljön.

Det här är inte ”På spaning efter den apostrof som flytt” utan snarare ”På spaning efter den apostrof som inte hör hit”. En sådan spaning är ett latmansgöra. Inget kan vara enklare eller bekvämare att spana efter. Apostrofer som inte hör hit finns överallt – på skyltar till butiker, caféer, verkstäder och damfriseringar – och förfular den offentliga miljön.

Läs mer ›

Hej Linda - vår nya Finance Manager!

Cordovan växer och nu senast har vi rekryterat en ny Finance Manager som älskar matte, broderi och motorcyklar. Mer om vår nya kollega Linda Högberg kan du läsa om här på vår blogg.

Cordovan växer och nu senast har vi rekryterat en ny Finance Manager som älskar matte, broderi och motorcyklar. Mer om vår nya kollega Linda Högberg kan du läsa om här på vår blogg.

Läs mer ›

"Motiven växlar med vad händerna vill måla just den dagen"

För att skapa en inspirerande miljö bjuder vi in olika konstnärer att ställa ut sina verk på vår byrå. Just nu pryder Sandra Sternad Fackel vackra akvareller våra väggar. Vi har därför passat på att ställa ett par frågor om hennes konst, bakgrund och den aktuella utställningen.

För att skapa en inspirerande miljö bjuder vi in olika konstnärer att ställa ut sina verk på vår byrå. Just nu pryder Sandra Sternad Fackel vackra akvareller våra väggar. Vi har därför passat på att ställa ett par frågor om hennes konst, bakgrund och den aktuella utställningen.

Läs mer ›

Vägen ut ur det digitala dilemmat

Fredrik Hallberg var en av Sveriges första digitala strateger. Här på vår blogg delar han med sig av sin bild av problematiken kring den digitala transformationen – men även sina bästa tips för företag som vill kommunicera mer effektivt.

Fredrik Hallberg var en av Sveriges första digitala strateger. Här på vår blogg delar han med sig av sin bild av problematiken kring den digitala transformationen – men även sina bästa tips för företag som vill kommunicera mer effektivt.

Läs mer ›

Ny kampanj för Närhälsan

Närhälsan lanserar nu sitt alternativ till nätläkartjänsterna Kry och Min Doktor. Och Cordovan producerar kampanjen som bland annat inbegriper en vabbande kung, en häst och svampplockare.

Närhälsan lanserar nu sitt alternativ till nätläkartjänsterna Kry och Min Doktor. Och Cordovan producerar kampanjen som bland annat inbegriper en vabbande kung, en häst och svampplockare.

Läs mer ›

Hej Daniel – vår nya AD

Nu stärker vi upp vår byrå med ytterligare en kreatör. Vår nya Art Director Daniel Petersson kommer senast från Forsman & Bodenfors Factory och dessförinnan arbetade han på Ellermore. Mer om Daniel och hans bakgrund, AD-yrkets största utmaningar och vad han anser är bra kommunikation kan du läsa om här.

Nu stärker vi upp vår byrå med ytterligare en kreatör. Vår nya Art Director Daniel Petersson kommer senast från Forsman & Bodenfors Factory och dessförinnan arbetade han på Ellermore. Mer om Daniel och hans bakgrund, AD-yrkets största utmaningar och vad han anser är bra kommunikation kan du läsa om här.

Läs mer ›

Roffes språklåda: Skiljetecknets Dag

Så infaller äntligen Skiljetecknets Dag. Det kan bli en lustfylld dag, med mycket att göra för språkpolisen. Många ingripanden är att vänta, på punkt efter punkt.

Så infaller äntligen Skiljetecknets Dag. Det kan bli en lustfylld dag, med mycket att göra för språkpolisen. Många ingripanden är att vänta, på punkt efter punkt.

Läs mer ›

Hi Billy – what are you doing at Cordovan and what's happening on the German market?

Billy Peña Contreras has been an intern at Cordovan during this spring. Billy is a strategist and designer with the German ad agency Shindler Parent - a company that just like us belong to E3, an international network of strategic, branding and communication agencies. Here, in our latest blog post, we have asked Billy about current trends in the German marketplace, about his internship at Cordovan, and about his views on what constitutes good communication.

Billy Peña Contreras has been an intern at Cordovan during this spring. Billy is a strategist and designer with the German ad agency Shindler Parent - a company that just like us belong to E3, an international network of strategic, branding and communication agencies. Here, in our latest blog post, we have asked Billy about current trends in the German marketplace, about his internship at Cordovan, and about his views on what constitutes good communication.

Läs mer ›