Loading...

Senaste inläggen från bloggen ”Livet på byrån”

Här rapporterar vi om allt från kommunikationstrender och inspirerande kampanjer till intressanta undersökningar och livet på en reklambyrå i Göteborg.

Hej Ronnie – ny kreatör på byrån!

Vår nya copywriter Ronnie Larsson Miles älskar att nörda ner sig i olika saker, oavsett om det handlar om ny teknik, superhjältar, motorsport och inte minst kreativ reklam. Här på vår blogg berättar han om hur Kotler fick honom att välja reklamyrket och utmaningen i att vara kreativ på beställning.

Vår nya copywriter Ronnie Larsson Miles älskar att nörda ner sig i olika saker, oavsett om det handlar om ny teknik, superhjältar, motorsport och inte minst kreativ reklam. Här på vår blogg berättar han om hur Kotler fick honom att välja reklamyrket och utmaningen i att vara kreativ på beställning.

Läs mer ›

Så lyckas ditt företag på LinkedIn

LinkedIn är världens största affärsnätverk. Över 500 miljoner människor världen över använder kanalen för att nätverka, följa intressanta företag och inspireras i olika intressegrupper. För företag som vill bygga sitt varumärke, hitta nya kunder och medarbetare är detta en perfekt kanal. Men hur gör du för att lyckas på LinkedIn? Vi berättar.

LinkedIn är världens största affärsnätverk. Över 500 miljoner människor världen över använder kanalen för att nätverka, följa intressanta företag och inspireras i olika intressegrupper. För företag som vill bygga sitt varumärke, hitta nya kunder och medarbetare är detta en perfekt kanal. Men hur gör du för att lyckas på LinkedIn? Vi berättar.

Läs mer ›

Roffes Språklåda: särskrivningar

Varje dag får vi nya bevis på att läs- och skrivkunnigheten inte är så utbredd som vi trott eller önskat. Ibland får det oss att häpna, ibland rysa och ibland förskräckas. Och ibland skratta. Det blir fel. Frågan är vad som är värst då: löjets skimmer eller svårigheten att förstå vad som menas.

Varje dag får vi nya bevis på att läs- och skrivkunnigheten inte är så utbredd som vi trott eller önskat. Ibland får det oss att häpna, ibland rysa och ibland förskräckas. Och ibland skratta. Det blir fel. Frågan är vad som är värst då: löjets skimmer eller svårigheten att förstå vad som menas.

Läs mer ›

Sommarläsning 2017 –våra bästa boktips

Semestern är här och här delar vi med oss av våra bästa boktips. Bland annat tipsar Madelene om två underbara tonårsböcker, Rolf om en lätt surrealistisk thriller, Lina om en annorlunda kärlekshistoria och Anders om ovärderlig läsning för alla som jobbar med marknadsföring. Kort sagt – tips på allt från skönlitteratur och deckare till biografier och faktaböcker om reklam, kommunikation och varumärken.

Semestern är här och här delar vi med oss av våra bästa boktips. Bland annat tipsar Madelene om två underbara tonårsböcker, Rolf om en lätt surrealistisk thriller, Lina om en annorlunda kärlekshistoria och Anders om ovärderlig läsning för alla som jobbar med marknadsföring. Kort sagt – tips på allt från skönlitteratur och deckare till biografier och faktaböcker om reklam, kommunikation och varumärken.

Läs mer ›

Vi hörs igen i augusti!

Stort tack till alla kunder och samarbetspartners för en fantastisk vår. Veckorna 29–31 har vi semesterstängt på Cordovan. Behöver du ändå nå oss kan du alltid kontakta vår växel på 031-701 67 00 eller ringa din personliga kontaktperson.

Stort tack till alla kunder och samarbetspartners för en fantastisk vår. Veckorna 29–31 har vi semesterstängt på Cordovan. Behöver du ändå nå oss kan du alltid kontakta vår växel på 031-701 67 00 eller ringa din personliga kontaktperson.

Läs mer ›

Erik Modig - Bang for the Buck

Vi hade förmånen att lyssna till reklamforskaren Erik Modig under vårt mingel uppe på Marstrand. Där berättade han bland annat om insikter från sin nya bok “Bang for the Buck” som handlar om kommunikation som skapar resultat. För er som inte kunde vara på plats eller ni som bara vill ha en kort sammanfattning från föreläsningen bjuder vi här på en intervju med Erik.

Vi hade förmånen att lyssna till reklamforskaren Erik Modig under vårt mingel uppe på Marstrand. Där berättade han bland annat om insikter från sin nya bok “Bang for the Buck” som handlar om kommunikation som skapar resultat. För er som inte kunde vara på plats eller ni som bara vill ha en kort sammanfattning från föreläsningen bjuder vi här på en intervju med Erik.

Läs mer ›

Hon utbildar morgondagens kreatörer

Christina Sandell är programansvarig för Yrgos utbildning ”Art Director & Copywriter” i Göteborg. I vårt senaste blogginlägg berättar hon om en ny generation marknadsförare och reklamare, hur man lyckas anställa nyexade talanger och varför det är så viktigt att blanda juniora och seniora förmågor på ett företag.

Christina Sandell är programansvarig för Yrgos utbildning ”Art Director & Copywriter” i Göteborg. I vårt senaste blogginlägg berättar hon om en ny generation marknadsförare och reklamare, hur man lyckas anställa nyexade talanger och varför det är så viktigt att blanda juniora och seniora förmågor på ett företag.

Läs mer ›

Ny kampanj för Match Cup Sweden

Varje år i juli arrangeras Match Cup Sweden på Marstrand. Och i år har vi på Cordovan tagit fram kampanjen som ska locka publik till seglingarna.

Varje år i juli arrangeras Match Cup Sweden på Marstrand. Och i år har vi på Cordovan tagit fram kampanjen som ska locka publik till seglingarna.

Läs mer ›

Prata politik på Facebook

Nu är det hög tid för partierna att lägga i en högre växel. Medlemsantalet i partierna minskar och användningen av sociala medier ökar, men är partierna någon annanstans? I vårt senaste blogginlägg delar vår tidigare PR-praktikant Emelie Hagbranth med sig av ny intressant fakta som hon och uppsatspartnern Mikael Hermansson kommit fram till. Huvudfrågan är hur Facebookinläggen används för att skapa en tvåvägskommunikation med befolkningen.

Nu är det hög tid för partierna att lägga i en högre växel. Medlemsantalet i partierna minskar och användningen av sociala medier ökar, men är partierna någon annanstans? I vårt senaste blogginlägg delar vår tidigare PR-praktikant Emelie Hagbranth med sig av ny intressant fakta som hon och uppsatspartnern Mikael Hermansson kommit fram till. Huvudfrågan är hur Facebookinläggen används för att skapa en tvåvägskommunikation med befolkningen.

Läs mer ›

Erik Modig – om kommunikation som skapar resultat

Erik Modig är en av Sveriges mest framstående författare och forskare inom reklam och kommunikation. Här i vår blogg berättar han vad en reklamforskare gör om dagarna, om sin senaste bok och så ger han sina bästa tips till marknadsförare som vill kommunicera mer effektivt.

Erik Modig är en av Sveriges mest framstående författare och forskare inom reklam och kommunikation. Här i vår blogg berättar han vad en reklamforskare gör om dagarna, om sin senaste bok och så ger han sina bästa tips till marknadsförare som vill kommunicera mer effektivt.

Läs mer ›