Loading...

Ny inspiration och nya perspektiv från Ted-talks

Kan frustration göra oss mer kreativa? Vad är nyckeln till framgång på jobbet? Vad kan marknadsförare vinna på att förlora kontrollen över sitt  varumärke? TED-talks, ”Idéer värda att sprida”, är korta föredrag på alla möjliga olika teman. Vi delar här med oss av fem Ted-talks som inte bara kan inspirera dig i ditt kommunikationsarbete, du kan även lära dig någonting om dig själv och hur du kan fungera lite bättre på din arbetsplats.


How frustration can make us more creative.

Tim Harford håller ett föredrag om kreativitet. Kan exempelvis svårlästa typsnitt göra oss mer kreativa? Vad gör lite motstånd och hinder för oss i vår kreativa process? 


Go ahead, make up new words.

Erin McKean uppmuntrar oss att skapa nya ord och ger oss verktygen för att kunna låta ordskapandet börja.

  

The happy secret to better work. 

Kanske tror vi att vi blir lyckliga av att prestera mer, men kan vi tänka tvärtom? Psykologen Shawn Achor menar att optimism inspirerar oss att bli mer produktiva.  


TED’s secret to great public speaking. 

Chris Anderson talar om vikten av idéer och hur du delar din idé på bästa sätt med publiken.  


3 ways to (usefully) lose control of your brand. 

I ”Your brand is what other people say about you when you’re not in the room” ger Tim Leberecht oss tre idéer om att acceptera förlorandet av kontroll och använda det som en drivkraft för att återta ditt företags värderingar. 

 

Text: Emelie Hagbranth PR-praktikant.