Här visar vi ett urval av de jobb vi gjort
Nyligen hade vi på Cordovan äran att omarbeta NIKK:s grafiska profil och webbplats – och här ser ni resultatet.
Cellprovtagning minskar. På uppdrag av Närhälsan och KSH (Kunskapcentrum för sexuell hälsa) tog vi fram en kampanj för att få fler i Västra Götaland att ta cellprov.
När vi på Cordovan Communication fick uppdraget att kommunicera Närhälsans helhetserbjudande valde vi att lyfta varumärkets filosofi: Att vara en inkluderande kraft.
Inför hösten 2018 behövde Kunskapsförbundet Väst rekrytera 43 nya lärare - en utmaning på en marknad där bristen på lärare är beryktad. För att lyckas nå ut med sitt budskap vände man sig till oss på Cordovan. Resultatet: en robot, 470 sökande och samtliga 43 platser tillsatta inom utsatt tid.
Varje jul samlar Göteborgs Räddningsmission in pengar för att stötta människor som lever i hemlöshet. Med årets insamlingskampanj valde vi att ta budskapen ut på stan, och placera dem i den miljö som tyvärr ofta är vardag för många hemlösa.
För alla de studenter som tänkt plugga på Chalmers eller Göteborgs universitet och söker bostad, är chansen stor att de kommer i kontakt med SGS Studentbostäder. De är Göteborgs största förmedlare av rum och lägenheter till studenter och har bostäder över hela Göteborg. För SGS är en attraktiv och funktionell webbplats ett måste.
För att skapa engagemang i sociala medier kring den internationella designtävlingen PIDA prövar vi i år ett nytt grepp. Initiativtagarna BillerudKorsnäs instiftar en ny tävlingsgren där allmänheten får tycka till via Facebook. Kort sagt: det tävlande bidrag med flest Facebooklikes vinner.
För att engagera niondeklassarna i gymnasievalet satsade vi på influencer marketing med en annorlunda twist. Resultatet blev över en miljon visningar, 67 000 likes och 24 000 kommentarer.
För att kommunicera att Marks kommuns sökte tre nya rektorer satsade vi på en kampanj med eleverna och lärarna i nyckelrollerna. De fick helt enkelt både författa annonserna och vara delaktiga i rekryteringsprocessen. Detta ledde till att Marks kommun nådde över en miljon människor och, inte minst, fick dubbelt så många ansökningar än som vanligt.
PIDA – Packaging Impact Design Award – är en internationell tävling i förpackningsdesign som arrangeras av BillerudKorsnäs. För att skapa intresse och nyfikenhet för eventet gör vi på Cordovan allt från webb och inbjudan till PR och Facebook-aktiviteter.
Idag räknar man med att det finns ca 900 människor som lever i hemlöshet i Göteborg. Inför julen 2016 fick vi i uppdrag av Göteborgs Räddningsmission att hjälpa dessa människor genom att ta fram en kampanj som skulle få folk att skänka mer pengar. Resultatet blev en action marketing-kampanj som drog in en kvarts miljon kronor – en av Räddningsmissionens mest lyckade kampanjer de senaste åren vad gäller insamlade pengar.
Denna webbplats använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att besöka vår hemsida godkänner du alla cookies i enlighet med vår sekretess- och cookiepolicy.