Loading...

Cordovan vinner pitchen om Högskolan Väst

Nu står det klart att vi på Cordovan Communication är Högskolan Västs nya byrå för kommunikations- och marknadsföringstjänster. Vi är självklart jätteglada över vår nya kund och tror att uppdraget kommer att passa oss perfekt då vi har stor erfarenhet från skolvärlden och kommunikation mot en yngre målgrupp.

Högskolan Väst är inte som andra högskolor. De är Sveriges ledande högskola inom arbetsintergrerat lärande vilket i praktiken betyder att studenter utöver en akademisk examen får arbetslivserfarenhet och värdefulla kontakter innan de kommer ut i arbetslivet. Till exempel satsar man på Cooperative Education där studierna varvas med perioder av avlönat arbete. Detta och mycket mer kommer vi på Cordovan att kommunicera i framtida kampanjer för högskolan – då vi nyligen vann högskolans upphandling gällande kommunikations- och marknadsföringstjänster.

 

– Vi letade efter en samarbetspartner som arbetar med integrerad kommunikation och har kompetenser med både bredd och spets. Uppdragens karaktär kan komma att variera stort. Till exempel kan uppdragen handla om strategiarbete, studentrekrytering, kommunikationsinsatser för att stärka arbetsgivarvarumärket och aktiviteter för att utveckla högskolans profil med arbetsintegrerat lärande– något som vi är ledande i Sverige på, säger Maria Derner Kommunikationschef på Högskolan Väst.

Som Högskolan Västs nya byrå för kommunikations- och marknadsföringstjänster kommer vi på Cordovan att utveckla och leverera hela kedjan av kommunikations- och marknadsföringstjänster. Allt från analys och strategi till färdiga kampanjer och produktioner på en lokal, nationell och internationell marknad. Vi kommer även ta ett helhetsgrepp kring strategisk kommunikation och arbete med bland annat varumärkesprofilering, marknadsföring och PR. Kort sagt har vi ett mycket spännande uppdrag framför oss och mer om framtida kampanjer lär ni få läsa om på bloggen framöver.