Loading...

Cordovan vinner pitchen om Högskolan Väst

Cordovan vinner pitchen om Högskolan Väst

Nu står det klart att göteborgsbyrån Cordovan Communication är Högskolan Västs nya byrå för kommunikations- och marknadsföringstjänster. Detta efter att ha vunnit högskolans upphandling.

– Det känns fantastiskt kul att vinna pitchen om Högskolan Väst. Arbetsgruppen är väldigt taggade på att få sätta igång arbetet och vi tror att uppdraget kommer att passa oss väldigt väl då vi har stor erfarenhet från skolvärlden och kommunikation mot en yngre målgrupp, säger Mikael Stenberg vd på Cordovan Communication.

Som Högskolan Västs nya byrå för kommunikations- och marknadsföringstjänster ska Cordovan utveckla och leverera hela kedjan av kommunikations- och marknadsföringstjänster. Allt från analys och strategi till färdiga kampanjer och produktioner på en lokal, nationell och internationell marknad. Byrån ska även ta ett helhetsgrepp kring strategisk kommunikation och arbete med bland annat varumärkesprofilering, marknadsföring och PR.

– Vi letade efter en samarbetspartner som arbetar med integrerad kommunikation och har kompetenser med både bredd och spets. Uppdragens karaktär kan komma att variera stort. Till exempel kan uppdragen handla om strategiarbete, studentrekrytering, kommunikationsinsatser för att stärka arbetsgivarvarumärket och aktiviteter för att utveckla högskolans profil med arbetsintegrerat lärande – något som vi är ledande i Sverige på, säger Maria Derner Kommunikationschef på Högskolan Väst.

Det nya avtalet gäller i två år, med möjlighet till förlängning vid ett eller flera tillfällen med upp till totalt 4 år.   

 

För mer information, vänligen kontakta:

Mikael Stenberg, vd
+46 (0) 708 79 82 81
mikael.stenberg@cordovan.se 

Om Högskolan Väst
Högskolan Väst finns centralt i Trollhättan med 13 500 studenter och närmare 700 anställda. Högskolan har ett brett utbildningsutbud och med regeringens uppdrag att utveckla AIL, Arbetsintegrerat lärande, är man Sveriges ledande högskola inom AIL. AIL innebär att kunskap och utveckling bäst skapas tillsammans med andra vilket för en student betyder att studenter utöver en akademisk examen får arbetslivserfarenhet och värdefulla kontakter innan de kommer ut i arbetslivet. Forskningen vid Högskolan Väst är profilerad mot produktionsteknik, arbetsintegrerat lärande samt barn- och ungdomsvetenskap, och genomförs i samverkan med det omgivande samhället. 

Om Cordovan Communication
Cordovan Communication är en reklambyrå som skapar kanaloberoende reklam och kommunikation. På kontoret i Göteborg arbetar 20 medarbetare med en unik sammansättning av kompetenser. Allt från reklamkreatörer till experter på såväl PR som digitala medier.