Loading...

Silver i E3 Networks Best of International 2020

Varje år arrangerar byrånätverket E3 Network en reklamtävling för sina medlemmar. Även om det i år inte gick att arrangera en fysisk gala så fick det istället bli digital dito. Där vann vi ett meriterande silver för kampanjen ”Circle for Life” för Getinge.

Medlemskapet i E3 innebär att vi har tillgång till 600 erfarna reklamare representerade på 20 olika marknader världen över. Nätverket arrangerar även årligen en tävling där varje byrå får ta med ett case på en lyckad kampanj och bli bedömd av de andra byråerna. Årets tävling och gala blev helt virtuell (i den nya digitala plattformen Virtual Visitor som vi på Cordovan varit med och utvecklat – bara en sådan sak).

Vår kampanj fick näst högst overall score av alla, så vi är såklart både stolta och glada över att plocka hem ett silver till byrån.

Om kampanjen ”Circle for Life”

Kampanjen producerade vi tidigt i våras på uppdrag av det globala medtech-bolaget Getinges Sterile Supply Management-avdelning. Utmaningen de hade var att göra deras kunder uppmärksamma på Getinges helhetserbjudande för att optimera flöden inom sjukhusets rengöring, desinfektion och sterilgodshantering. Kampanjens budskap ”Circle for Life” är en omarbetning av bolagets övergripande koncept ”Passion for Life”. Filmen som ni kan se i sin helhet här var central i kampanjen och producerades tillsammans med Oddway.